Színház-ügy

Ha először jársz a blogon és szeretnél többet megtudni róla, akkor 'a blogról' címkére kattintva megtalálsz minden fontos információt!

A legutolsó bejegyzések

Címkék

Videó ajánló

magyar kártya - árvízelhárítás

A legutolsó kommentek

  • _benito: most már úgy néz ki, clkép is lesz belőle. nagyon fasza, gratul hozzá és köszi még egyszer. (2009.04.01. 16:42) Vivi megoldása magyar kártyára
  • kulturpart: Sziasztok! A kulturpart-on jelenne meg egy reflex a MÜPA-béli előadásról. Tudnátok képet küldeni,... (2009.02.04. 22:24) FÁJ-fotókkal!
  • Najmányi László: Én is furcsállottam, hogy az előadásunkra www.freewebs.com/wordcitizen21/ - két oktató kivételéve... (2008.08.10. 16:37) Kaposvári határátkelő - kiállítás színház
  • kpalkó: Újabb kritika az interneten. Egy kicsivel komolyabb hangvételű, mint az előző. www.revizoronline.... (2008.06.25. 17:08) Határátkelés a Poszton
  • drumlin: sziasztok, OFF: egy kis reklám a szinhaz.blog.hu -nak, gyertek, nézzétek meg! Üdv mindenkinek (2008.05.22. 20:20) POSZT 2008
  • Aczupi: Engem érdekel, szívesen írok hosszabban is, de jelmez- és viselettörténet órán vagyok. cZ.d. (2008.05.14. 12:31) Nyári workshop

HTML

Határátkelés a Poszton

2008.06.02. 19:06 | kpalkó | 6 komment

A Kaposvári határátkelő folytatásaként lesz egy munkabemutatónk a Poszton, a Zsolnay gyárban. Nem az eddigi munkáinkat foglyuk felhasználni, hanem a fesztivál alatt lesz egy workshop és az ott készített ügyekből fogunk összeállítani valamit. Annyi különbséggel, hogy lesz egy előre kitalált dramaturgiai szerkezet és ez adja meg az irányát a feladatoknak. Ettől függetlenül az előadás nem fog törekedni egy olyan művészi tökéletességre, amit általában a nézőközönség elvár. Felvállaltan az egy hetes munkán létrejött ötleteket láthatják majd a nézők és reméljük, hogy lesznek közöttük olyan anyagok, amik meg fogják mozgatni a fantáziájukat. Van egy alaptéma: a horror és a thriller. Ez csak egy közhelyes iránymutató, hogy legyen mihez kötni az ötleteinket. Nem túlzottan érdekel, hogy mennyi művért vagyunk képesek kilögybölni és hány végtag esik le és milyen szörnyeket tudunk megeleveníteni. Az sem cél feltétlenül, hogy a nézők összeszarják magukat. Az már annál inkább érdekel, hogy hogyan tudunk feszültséget kelteni? Milyen irányba megy, ha egy ilyen közhelyes témánál bevetjük azokat az eszközöket, amikkel idén dolgoztunk? Hogyan lehet a feszültséget hirtelen bagatellizálni és röhögésbe folytani? De érdekes lehet az pl, ha képzettársításokat hozunk létre, aminek a végeredménye egy félelmetes hatás. Nyilván a jelenidejűség is egy fontos tényező. Talán az válthatja ki a félelmet leginkább, ha nem pontosan értjük, hogy amit látunk, az színház-e vagy sem. Az is érdekel, hogy hogyan lehet kirántani a nézők lába alól a talajt és ez milyen hatásokat vált ki. És a saját magunk értékelése szempontjából szeretnék egy folyamatos kontrollt. Egy olyan szűrőn keresztül fogjuk értékelni magunkat, a jeleneteinket, hogy vajon egy gyerek fej mit tudna leszűrni belőlük. Nem arra gondolok, hogy gyerekek számára is érthető anyagokat kell készíteni, hanem arra, hogy gondolkozzunk azon, milyen hatást érne el a gyerekeknél. Már magunk is elfelejtettük és érdemes volna visszaemlékezni, hogy mik váltottak ki belőlünk hatásokat gyerekkorunkban. Mitől féltünk? Miken nevettünk? Milyen fajta történeteket szerettünk? Mit értettünk és mit nem? Stb. Ennyit tudok most írni erről az ügyről. Posztig nem is nagyon kerülök már internet közelébe, ezért nem is tudom később se bővíteni a mondanivalókat. Mindenesetre a munkabemutató 12-én lesz az ifi géniusz program keretében, a Zsolnay gyárban.

Címkék: ajánló előadások akciók

A bejegyzés trackback címe:

https://szinhazugy.blog.hu/api/trackback/id/tr50499910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fancsikai 2008.06.03. 23:37:49

nyomjátok Palkó! a gyerek-irány nagyon tetszik. Bobigny-ben hetekig néztem két kis fickót és állandóan arra próbáltam emlékezni, ahogy a szemükbe néztem, hogy mitt láttam én három éves szemmel. mit vettem észre és hogyan értékeltem a látványt. egyébként a Bobigny akció nagy részében egyértelműen megfigyelhető volt, hogy sok olyasmit, amin a felnőttek rohadtul unatkoztak, a gyerekek abszolút vettek és folyamatosan reagáltak rá. nem tudom van-e olyan egyáltalán, hogy valamit külön gyerekeknek érthetővé kell tenni. asszem nem igénylik az érthetőséget. a felnőttek annál inkább

keri 2008.06.13. 16:10:23

Gyárszínház
az utolsó pillanatig tele voltam kétséggel,
mint kiderült fölöslegesen,
köszönöm azoknak akik megnézték (sokkal többen mint számítottam rá),
köszönöm a laborosoknak hogy ezt a mesés teret biztosították nekünk,
köszönöm a fotós kolegáknak a teheségüket, a kreativitásukat, a profizmusukat,
köszönöm Kárpáti Pálnak a rendezést, a koncepciót, a stb-t...,
és köszönöm sors/oszt/játszótársaimnak, újra jó volt együtt dolgozni,
rengeteget tanultam belőle, öszintén remélem mások is...
köszönömköszönömköszönöm!

Tarr Feri 2008.06.14. 10:39:55

Na, meséljetek!
Az lenne a legjobb, ha teljesen részletesen le tudnátok írni magát az előadást. Belépett a néző és mi hogyan történt? + ha van kapacitás a próbafolyamatot is jó lenne látni.
És mindenképp gratuláció ahhoz, hogy összehoztátok!

kpalkó 2008.06.15. 15:11:31

Én bevallom örülnék, ha azok kezdenék el a dumát, akik látták vagy akik benne voltak színészként. Sokkal érdekesebb lehet, mint amit én kezdek el itt papolni. Később majd én is beszállok. Azért a Kerihez kapcsolódva: Szerintem mindenkiben nagyon sok kétség volt és nem fölöslegesen. Jól jött ki a végén, hogy a faterom szólt egy pár szót és megerősített (engem legalábbis), hogy nem egy nagy baromság, amit csináltunk. Ezen kívül abban is nagy szerencsénk volt, hogy ennyien eljöttek. Érdekes lett volna ha csak néhány embernek játszunk. Vajon őket hogy mozgattuk volna meg? De így igazán érdekes volt, ennyi emberrel a színészek és nézők egymásra való hatása. Ezt a dolgot én még nem tapasztaltam meg eddig, főleg nem belülről. Érdekelne egy nézői vélemény: kialakult bennetek az az érzés, hogy közös a munka a színészekkel?
A fotósokkal való együttműködés valóban egy nagyon jó találat volt. Az elején volt egy kellemetlen feszültség asszem abból adódóan, hogy én folyamatosan változtatom a koncepciókat. Például amit kiírtam a témáról - horror, gyerekszínház - az nem tudom, mennyire valósult meg. Mondjuk felemlegette az öcsém az ügy kapcsán David Lynch-t, aminek örültem. Ám végül nagyon jól sikerült a dolog. Jóba lettünk velük, tudtunk együtt gondolkozni. A jövőben még az is lehet, hogy komoly hatással leszünk egymás munkáira és lesz melókapcsolat a határátkelésen kívül is.
Még annyi a Kerire, hogy tényleg érdekes és új élmény volt ezen keresztül találkozni az osztálytársakkal. Érdekes, hogy az ötletek olyanok voltak, amilyenek. A saját dolgaim itt-ott befurakodtak. Már egy kicsit szégyelltem magam, hogy valami despota színház indult el. Sok helyről érkezett az a visszajelzés, hogy személyes dolgokat láthattak. Én nekem is az az érzésem, hogy mindenkinek sikerült valamennyire magáról mesélnie még a leg banálisabb dolgokon keresztül is. Nagyon szép volt, ahogy a Brigi megevett egy parizert, vagy ahogy az Edit sikított, ahogy az Annácska tett egy félkört a színpad közepén, stb. Nekem ez nagyon izgalmas élmény volt. Asszem még nem láttam ilyen érzékenynek egy csomó embert az osztályból. Szóval...

kpalkó 2008.06.16. 22:20:04

Néhány anyag az ügyről. Fotók (eléggé dokumentalista jellegűek és sötétek sajna), plusz ugyanezen az oldalon van egy kis írás és videó is. A keresőbe írjátok be, hogy gyárszínház. Később még felrakjuk azokat az anyagokat is, amiket azok a fotósok készítettek, akikkel együtt töltöttük a hetet.
w3.bama.hu/index.php?apps=kepgaleria&fr=sh

kpalkó 2008.06.25. 17:08:33

Újabb kritika az interneten. Egy kicsivel komolyabb hangvételű, mint az előző.
www.revizoronline.com/results.php
süti beállítások módosítása