Színház-ügy

Ha először jársz a blogon és szeretnél többet megtudni róla, akkor 'a blogról' címkére kattintva megtalálsz minden fontos információt!

A legutolsó bejegyzések

Címkék

Videó ajánló

magyar kártya - árvízelhárítás

A legutolsó kommentek

  • _benito: most már úgy néz ki, clkép is lesz belőle. nagyon fasza, gratul hozzá és köszi még egyszer. (2009.04.01. 16:42) Vivi megoldása magyar kártyára
  • kulturpart: Sziasztok! A kulturpart-on jelenne meg egy reflex a MÜPA-béli előadásról. Tudnátok képet küldeni,... (2009.02.04. 22:24) FÁJ-fotókkal!
  • Najmányi László: Én is furcsállottam, hogy az előadásunkra www.freewebs.com/wordcitizen21/ - két oktató kivételéve... (2008.08.10. 16:37) Kaposvári határátkelő - kiállítás színház
  • kpalkó: Újabb kritika az interneten. Egy kicsivel komolyabb hangvételű, mint az előző. www.revizoronline.... (2008.06.25. 17:08) Határátkelés a Poszton
  • drumlin: sziasztok, OFF: egy kis reklám a szinhaz.blog.hu -nak, gyertek, nézzétek meg! Üdv mindenkinek (2008.05.22. 20:20) POSZT 2008
  • Aczupi: Engem érdekel, szívesen írok hosszabban is, de jelmez- és viselettörténet órán vagyok. cZ.d. (2008.05.14. 12:31) Nyári workshop

HTML

magyar kártya

2007.09.08. 19:20 | egri bálint | 66 komment

a magyar kártya projekttel kapcsolatos mindenféle információ és kommunikáció helye itt.

070903 - gödör klub jegyzőkönyve itt.
070907 - keret jegyzőkönyve itt.

várjuk a youtube-os videókat!

Címkék: hírek akciók

A bejegyzés trackback címe:

https://szinhazugy.blog.hu/api/trackback/id/tr78155508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovács dani 2007.09.03. 22:16:30

Sziasztok,
írtam a jegyzőkönyvhöz egy kommentet, kicsit ide kapcsolódik, akinek hosszú, olvassa csak a végét.

bocky 2007.09.04. 00:09:41

Talán érdemes meglesni az alábbi két kis jutyub videót,
melyek az őszi zavargásokra reagálnak (Nemes Csaba festményeire, "animásJuci" énekel "AkkezdetphiaiÚjonc" szövegét)
tudom, hogy mi alapvetően máshogy szeretnénk ezt az egészet (mint ők) de gondoltam ártani nem árt
ja nem árt beleolvasni a kommetekbe sem
Combino song: www.youtube.com/watch?v=5TmNnueNlr8&mode=related&search=#
Túró Rudi song:
www.youtube.com/watch?v=KDcjyzyx7N0&mode=related&search=

egri bálint 2007.09.05. 12:24:59

örülnék, ha beindulna itt egy beszélgetés az avatás utáni interaktív játékkal kapcsolatban... kell-e, milyen megvalósítási módokat tudtok elképzelni...?

az évzáró-s dolog egy paródia-szerűség volt, egy sztereotípiákból álló etűdsorozat volt. azt gondolom, hogy a legérdekesebb pillanatok nem is nekünk köszönhetőek, hanem a könyvosztásnak. amikor közvetlen kapcsolat alakult ki a nézők és adrienn között. ahogy a kocsma biztonsági őre megtapsolta a hostesscsávót az öltönyben, mert tényleg büszke volt rá.

ezért gondolom, hogy ezt érdemes keresgélni: a közvetlen kapcsolatot a nézővel.

szabózsófi 2007.09.06. 11:40:16

az áll, hogy péntek 20 óra? csatlakoznék magyar kártyához.

nyulassy attila 2007.09.07. 01:36:01

igyexem ott lenni 8kor keretben. intéztem ill beszéltem terjesztéssel és rögzítéssel való dolgokat. maj holnap megosztom.
annyit befűznék h ez sztem lényegében politikai dolog - ezzel sok újat nem mondtam tudom- , és azér mindenképp óvatosan bánjunk az interaktivitással meg minden egyéb dologgal, mivel manapság ez elég érzékeny téma, és ha nem muszáj nem kéne konfliktusokba bonyolódni.
mindenképp a bemutatáson kéne h legyen a hangsúly. értelmezés, véleményezés nélkül, valah így kéne erről gondolkodni. hozzáteszem sztem!

Tóthferi 2007.09.07. 17:25:59

mivel többen jeleztétek, hogy tegyem fel, hát itt a beszédem. én arra gondoltam, hogy mint ahogyan az avató ünnepségen is különböző emberek, mindenféle értelmetlen dologról hosszú beszédeket nyökögnek, így talán ez is megállná a helyét. többen mondtátok a gödörben, hogy talán ez itt ebbe a formába nem tud illeszkedni. nyílván ez annak a függvénye, hogy miben állapodunk meg ma este (forma, tartalom, stb.), de talán érdemes gondolkozni rajta, illetve eszembe jutott az is, hogy u.ezzel a szerkesztési módszerrel, lehetne játszani a kártya (=gárda) szóval.
na előljáróban ennyit, olvassátok el, aztán írjatok, hogy mit gondoltok, vagy mi más jut eszetekbe róla.

Magyarok!

Magyarlak magyartokat.
Magyarom, hogy magyarul magyartatok.
Magyarhatlak magyartokat, hogy magyarul magyarjátok magyarni magyartokat.
Magyarom, hogy magyaron magyartól magyarig magyarkáltatok.
Magyarinak magyartuk, hogy megmagyarjuk a magyarikus magyargálás magyarálló összemagyarodását.
A magyarás, a magyarodás, a magyargálás, a magyargáció magyarikus magyarusait magyarázza.
Ezenkívül tessék minden magyaréknak magyarisztikailag megmagyarázni:
A magyargációban is megmagyarják, magyarálják, kimagyargálják a magyarékok magyarális magyarációját.
Éppen ezért a magyargálás a magyarékok magyarációjában gyökerező ellenmagyarázás magyarisztikus bemagyarizálása.

Magyarom.

Egger 2007.09.07. 18:25:57

Sziasztok!
Nem tudok ott lenni a megbeszélésen, ezért itt osztom meg a gondolataimat.
Kevés konkrétum került még föl az akcióról, s többen óvatoskodó megjegyzéseket tesznek, bevallom osztom kétségeiket. Az előző megbeszélés jegyzőkönyvéből idéznék egy részt:

"próbáljuk meg definiálni saját magunkat, vagyis valamiképpen megfogalmazni a miérteket: miért csináljuk? mi a célunk vele?
kovács dani és egri bálint válaszul élménybeszámolót tartott az utolsó komáromi performanszokról, melyeknél mind a ketten fontosnak tartották a nézők képzeletének beindítását.
göttinger pali ehhez csatlakozott: játékkedvet kell ébreszteni a nézőkben(:= azokban az emberekben, akiknek mi ezt csináljuk), továbbá kiemelte azt, hogy fontosnak tartja, hogy egy-egy akciónkkal megpróbáljuk tematizálni a közvéleményt, vagyis azt, hogy egy rövid időn belül beszélni kezdjenek az emberek arról, amit csinálunk."

Tehát a kérdésem, hogy egy határozott politikai állásfoglalás mennyite inditja be a néző képzeletét, ébreszt benne játékkedvet. Nyilván ez egy különleges kísérlet is a számunkra, Süsü is írja a jegyzőkönyv kommentjeinél, hogy kár volna puszta előítéletek miatt egy ilyen gazdag terra incognit-át kikerülnünk.
A konkrét esetre vonatkoztatva megosztom előítéletből fakadó félelmem: A csapból is ez folyik, mindenki valószínüleg elérti a célzást, egyesek lehet, hogy unják. A ballibes közönség nyilván kicsit jobban szórakozik majd mint egy jobbos, aki "szélsőséges" esetben legfeljebb köpésével honorálja erőfeszítéseinket. Hol van itt a képzelet beindítása? Már most a társadalom egy bizonyos részének játszunk csupán, hovatovább, csupán a felének? Nyilván össztársadalmi problémákat feszeget egy ilyen akció, de mégis sugall egy politikai állásfoglalást. Szerintem keskeny az a borotvaél, hiába humor, jóízlés, kreativitás, amin megtudjuk őrizni függetlenségünket egy ilyen konkrét ügy kapcsán. Végsősoron számos módja van kapcsolódó üzenetű dolgokat csinálni, anélkül, hogy fennakadnánk a néző esetleges mentális gátjain, ahol gyorsan bekategorizál korunk primitív kódrencere mentén, s a képzelet játék leszűkül, vagy indokolatlan szimpátiára vagy ellenségességre.

Mindenestre drukkolok az akciónak, nyilván ezeket már számtalan sokan elmondták elöttem.

Üdvözlettel:
EG

schilling 2007.09.08. 04:03:53

Hát, pontosan erről van szó. Mit is jelent valójában a kitétel, miszerint megpróbáljuk aktivizálni a befogadó képzeletét?
Szakmánk alapjára kérdezünk rá. Majd kevésbé emelkedett hangnemben válaszolunk.
Ki a fasz tudja, hogy magyarnak, mi indítja be képzeletét?
Független az, aki nyilvánosan viccelni nem mer?
Mert tart valamitől, amit ugyan önmagában nem kultivál, de mindegy.
Emelkedett back.
Természetesen kimeríthetetlen az előítéletek pocsolyája. Ilyen ország ez a MAGYAR.
Amit, ki hőzöngve, ki vidáman tisztel, mit tisztel, szeret.
Szeretné, ha nem volna ennyire sekélyes képzelete.
Három millió ember nézi Győzikét.
3.000.000!
Többi estén meg Gesztesit és barátait.
Ők nem párttagok, ők azok, akikért zajlik napra nap a választási küzdelem (meg persze van még ugyanennyi, akikért már az sem).
Szólok, hogy az van.
Vagyis, hogy választási kampány szakadatlanul immáron 17 éve.
Erre megy el a legtöbb energia.
Emiatt követel és szór szanaszét a másik.
Korrekt és naprakész akkor vagyok, ha a sorrendről azt állítom, nem felcserélhető.
Korrektségem tovább is terítem: mindig az ellenzék, s mindig a kormány.
Tehát.
Ezért ilyen unalmas minden, mert nem változik.
Felszín alatti tartalomra gondolok.
Buzit vernek, hirdetik.
Eddig is vertek, csak nem ünnepnapokon.
Persze, hogy nem Magyar Gárda a probléma magja, hanem úgy kollektíve.
Évszázados agyanyag.
De mi akkor sem dobálunk, mi bohóckodunk.
Mert a bohóc nem állít, hanem kérdez.
Játszik, nem kioktat.
Engedi döntést hozni másiknak szabadon.
Grátisz, szakmáját is gyakorolja, alkalmazza csendesen.
A képzelet beindítása olyasmi is lehet, mint amikor gyerek haldokló szemébe vágja: meg fogsz halni, mire a szobában mindenki megremeg, kivéve nagypapát, aki szabad: én már halott vagyok, brrrrrr, a kislány megijed, nagypapa felnevet, kislány is, s előbbi meghal.
Gondolom én.
Élőben, sajnos én sem hallottam Hofit, de felvételről nem keveset, anyáméknak minden lemeze megvolt, kisváros, kisprolik, kell hang, hangosan röhögni.
Ajánlom mindenkinek, akikben nem elég friss az élmény.
Fasza.
1970-valahányban olyat fikázott rendszer ellen, hogy megugrott a tű a bakeliten.
Lehet, hogy engedték neki, de mindenki röhögött.
És az is lehet, hogy még egyszer át kell gondolni ezt az ügyet.
De akkor ne vessük, ha röhögünk, csak ha tényleg szarnak találjuk.
Mert olyan is van, kétségtelen.
Én nem szavazok, csak gondolkodom.
Nem szabad semmiben sem részt venni, amit az ember nem ért, vagy nem ért vele egyet.
Ez nem hit-, ez szakmai kérdés.
Az gáz, ha valaki tudatlanul ökörködik, szemtelenkedni csak tiszta ésszel lehet, mint hajdan a suliban.
Feri versén röhögtem.
Ha ti nem használjátok, én levámolom.
Ha Magyarágyán már magyarolni sem lehet, akkor elmagyarálom magyartalanoknak magyaragyarkodásaink magyarát, magyarként.

Kicsit hosszú lett, de vitaindítónak szánom, pontosabban Géza vitaindítóját fűzném tovább gerjesztve ingereket, mert nagyon fontos, amit felvet. Vitázzunk, de továbbra is csak szakmai alapon. Amihez, persze, nem kell ennyi mindent összefirkálni, csak gondoltam több alügyet is bedobok a főüggyel kapcsolatban.

tóthferi 2007.09.09. 00:40:55

Naszóval.
Mostmár akkor ideírnám az ötletem a kártya-projektel kapcsolatban, bár úgy néz ki lekéstem saját magamról, mert betoltam az ötletet tegnap éjszaka egy pár embernek, meg hogy ma majd felírom a blogra, de mire idáig értem Camiék már elkezdtek rá reagálni.
na ezt csak azért ilyen hosszan, mert tanulságos, hogy milyen sebességgel bír itt folyni a kommunikáció.
magamról is lekéstem.
tehát. ezúton is meghirdetem a "kártyaosztás" c. alprojektet.
A szórólaposztogatók mintájára lennénk kártyaosztogatók különböző tereken, aluljárókban, ahol magyarkártya-lapokat osztogatnánk.
Talán nem kellene kihagyni a lehetőséget, hogy ezzel akár konkrét üzenetet adhatok át annak, aki elveszi.
Pl. a hátoldalon annyi áll:
"2007. szeptember 22. Kazinczy u. és Király u. sarok."
(azoknak akik nem voltak ott a megbeszéléseken:
ott van egy ház, aminek a falán van egy emlétábla arról, hogy itt találták ki a magyarkártyát.)
valami ilyesmi talán lehetne kísérlet arra, hogy hogyan kötünk öszze különböző tereket, különböző időket.
csinálok egy akciót valmikor egy térben, ami 1 hét múlva egy másik téren folytatódik.
de valami ilyesmit keresget talán Dani is a Fülke-kommentjében:

"pl Tóth Feri kártya-szórólapozik a Moszkván, a fülkében az illető egy jelszót kap, amit bemond Ferinek, és így tovább.
vagy egy üzenet Ferinek, aki adja tovább Caminak, mert én vidéken vagyok, és nagyon fontos, erre Feri váratlan hálareakciója, és végül ad egy huszast, hogy helyette (mert neki megállás nélkül osztani kell a kártyákat) hívjon fel egy számot, ami a Blahán egy fülke, mert ott meg Cami oszt. -- kísérlet "beszervezésre", meddig mennek el a kártyistaságban, közben infók adagolása..." K.D.

szóval állok elébe az összes projekten belüli interakcióról és a befogadóval való játékról / szellemi kapcsolatról szóló lehetőségnek.
most egyelőre erre nem teszek saját javaslatokat.
kell gondolkozzak rajta.
csak azért meg, hogy valamit okoskodjak, azért nem írnék.
ez így nem egy átgondolt, meghatározott, felépített ötlet. de ha van kedvetek, gondolkozzunk rajta, hogy milyen lehetőségei vannak.
Tóthferi

schilling 2007.09.09. 03:12:12

Emléktáblánál valami ünnepség? Magyar kártya vs. francia kártya. Győzelmek és kudarcok. Kátyapartik a szabadban. Fővédnök: Korda György, kártyakirály.
Ötletek, ha nem kapcsolhatók, kukába.

fancsikai 2007.09.09. 11:22:11

Süsü:22-én lesz maga az avatás az emléktáblánál, ha jól tudom. A múltkori találkozón (a vége felé, szűkebb körben) már felmerült a pártosodás lehetősége, magyar vs. francia kártya, én is támogatom az ötletet.
a fülkést én sem érzem egyértelműen kapcsolódónak, tényleg jegelni kéne a kártya utánra.
Feri: én nem értek egyet azzal, hogy üzeneteket írjunk a lapokra.miért nem elég az, ha egy járókelő egyszer szórólapok helyett kártyát kap a kezébe,és akkor innen mindjárt elindul a nézőbevonás: megkérdezi-e mi ez? vagy csak automatikusan elveszi, és továbbmegy? mert ha megkérdezi, akkor beszáll a játékba, és akkor már lehet neki mondani, hogy szept. 22, itt és itt. de ha ráírod, azzal elveszed ezt a lehetőséget.szerintem

schilling 2007.09.09. 13:05:33

Ha szóban magyarázod el, magyarázkodásba fulladhat. Talán. Nem vagyok benne biztos. A felírat esetén ott marad a levegőben a kérdés: hányan veszik észre, hányan veszik komolyan, ki az, aki ráveszi magát (kíváncsi), és eljön. Kevesen, nyilván, de marad az izgalom, hogy jön-e bárki is. Egyébként, ha felirat van, akkor is kérdezhetnek, és a helyzet ugyanaz, lehet szóban tájékoztatni.

Tarr Feri 2007.09.09. 17:17:18

Egy vita során nagyon szoktam utálni az olyan megszólásokat, amik talán jogosak, viszont nem a célt tartva a szem előtt, hanem a jelenlegi állapotot, visszavetik az egész dolog előrehaladását. Most utálom magam.
Szerintem: Ha valaki bármilyen olyan jellegű dolgot csinál, aminek akármilyen szinten is van köze a politikához, annak rohadtul meg kell gondolnia, hogy mit csinál. A hatalomnál nincs hatalmasabb dolog. Ezért minden ami arra vonatkozik kínos, de központi téma. Valakinek biztos, hogy árt. Sohasem lehet valamit vele kapcsolatban úgy állítani, hogy annak ne legyen következménye. Ezért nagyon fontos a Mit akarok?-kérdés. Ennek egyik megfogalmazása a komáromi, Süsü-féle: Kinek és miért?
Ahogy a Magyar kártya alakulni látszik, számomra nem elégíti ki ezt a két kérdést. Sem színházilag, sem társadalmilag. Nagyon izgalmas kísérlet folyik itt a blogon, ami személy szerint engem nagyon foglalkoztat, de nem ezt találom a helyes formának. Sült tököt sütni vagy kártyát osztogatni érdekes, de a Magyar Gárda témához szerintem semmi köze. Társadalmilag nem érzem úgy, hogy bármit is jelentene. Ahhoz túl komplex, hogy az első alkalommal beszélt játékosság bárkinek is az eszébe jusson. Színházilag pedig túl érdektelen szerintem. Nem fikázni akarok, csak én nem tudtam ott lenni pénteken és csak ez a példa került valahogy itt a blogon nagyon elő, de miért mennék el bárhová is, azért mert valaki adott nekem egy kártyát és mondott/írt valamit, hogy hova menjek és mikor. Ma inkább az óvatosság uralja az embereket, mint a kíváncsiság, úgyhogy erre szerintem nem lehet alapozni. Az avargyűjtés is kit érdekel? Az egy másik kérdés, hogy nekünk jó tanulópénz, de én igazságtalannak érzem ezt az egyoldalúságot. Az értetlenség okozta dühöt, ami az emberekben vagy legalábbis bennem ilyenkor felmerülni szokott. Hogy nem tudom, nem értem miről van szó. Nem érzem, hogy bármit állítanánk ezzel. És tökéletesen tisztában vagyok, hogy nem is kell, mert sohasem lehetünk biztosak az állításunk igazságértékében, egyáltalán nem hihetünk a valóság objektivitásában, tehát nem állíthatunk általános igazságosságokat. De érzésem szerint ez a dolog kérdéseket sem vetne fel az emberekben. Max. annyit, hogy mi a szar ez már megint?
Ami első alkalommal körvonalazódni látszódott, hogy tábla-avatás, átvonulás a 32-esek terére és ott makk-avatás, majd interaktív ulti-parti, sokkal inkább fogalmaz, sugall és mégis védhető, kiállítható. Ezért én a magam részéről szeretnék visszalépni ettől az akciótól.

És ezúttal szeretnék vitatkozni Süsüvel is, aki azt mondta, hogy ne legyenek projekt-felelősök, mert „előbb-utóbb besokalnak, feladják, vagy túldimenzionálva magukat rendezőkké avanzsálnak”. Én ezt nem hiszem. Szerintem, akinek fontos egy ’ügy’, az nem adja fel, nem sokal be. Ha mégis, akkor vagy alkalmatlan a posztra, vagy szar volt ami kitalálódott. Egy ilyen jellegű dolog, csak közös munkával születhet meg, de nem hiszem, hogy árt az, ha valaki kezében tatja a ki-mit-miért-mikor kérdéskört. Aki irányt ad a próbálkozásoknak. És kiigazítanám Kovács Dani erre vonatkozó megjegyzését is, miszerint nem tervekkel kellene előállniuk; ez pusztán egy lehetőség, hogy valaki a saját ötletét kidolgozza, közzé tegye és embereket keressen hozzá. A Magyar kártya Zsuzsitól indult, Pali és Dani kapta fel, Botond lökte meg, de úgy tűnik, hogy most Tóth Feri mutatja az irányt. Ez egyrészről óriási és hosszú távon nagyon gyümölcsöző, de a projekt szempontjából az 5. irányt jelenti. Az a rendszer, amit Kovács Dani felvázolt, hogy egy szerves egységben mindenki kitölti a maga részét, működőképes, de gondolatiságot felvázolni nem nagyon tud. Kérdés, hogy ez baj-e? Lehet, hogy nem és akkor felül kell, hogy írjam magam és pusztán kísérletként, nem valamiféle művészeti tevékenységként felfogni a dolgot.
Nem állítani akarok, csak kérdezni. Kíváncsi vagyok, mit gondoltok

kovács dani 2007.09.10. 04:02:53

az utolsó bekezdésre: én is hiszem, hogy egységben az erő. de amíg együtt csináljuk, vagy inkább próbáljuk csinálni, addig az egység nekem nem a gondolat(iság), hanem a gondolkodásmód.

a táborban, ami ennek az alapja, több példa volt arra, hogy akár egy formai kísérletet is eleven, lüktető színházként, (művészetként) éltünk meg, illetve arra is, hogy egy (valaki által) végignyomott, tisztára pucolt koncepció hogyan bukott meg. az tényleg érdekes, hogy az "igazi" színházban ez épp fordítva szokott lenni

holnap majd írok hosszabban

Cami 2007.09.10. 10:02:19

Feri! Többiek! Mikor kártyalapozunk az aluljáróban? Mindenki hoz egy pakli kártyát? Többet? Hívjam Vivit? El kéne kezdeni...

kovács dani 2007.09.10. 20:48:21


A gödörben hosszan volt arról szó, hogy mi a MG-jelenség, és mi az, ebből nekünk el kéne kapni. És hogy odaállunk-e valamelyik oldalra ezáltal. És hogy az miért baj. Stb.
Annyiban nagyon hasznosnak éreztem a beszélgetést-vitát, hogy egy kényes ügy elkezdte felpiszkálni, felszínre hozni az alapállásunkat a, mondjuk úgy, közéleti színházcsinálással kapcsolatban. Úgy néz ki, hogy ez most továbbgyűrűzik.
a gödörben már nagyjából elmondtam a magyar gárda kapcsán, hogy nekem miről szólhatna a kártyás akció. vagy általánosabban, mi érdekel a lehetséges "közéleti színházból". (ld Géza felvetését, hogy beszéljünk erről.)

nem igazán a magyar gárda, nem is az ilyen vagy olyan oldal melletti kiállás. az se zavar, ha az egyik vagy másik oldal kicsit dühösebb lesz rám a másiknál, de nekem nem ez lenne a cél.

ahogy Süsü írja, "Persze, hogy nem Magyar Gárda a probléma magja, hanem úgy kollektíve.
Évszázados agyanyag."
engem nem a gárdisták zavarnak, hanem az a tizenkilencedik század, hogy ki magyarabb a másiknál. hogy ami közélet meg közbeszéd meg közgondolkodás szinten megy, az nem hogy provinciális, de mucsa. (vö:ki a norvégabb?)

sőt, el tudom képzelni, hogy az 56 kopaszt alapvetően jószándék és hazafias tettvágy buzdítja, tenni akarnak valamit végre a hazájukért. ez egy rendes honderű-egylet, 2007-ben. tetszik, nem tetszik, a miénk. na jó, nem a cigányoké meg a buziké, de azok nem is magyarok.
a baj azzal az országgal van, ahol egy indulat ilyen ocsmány medret talál. hogy itt tartunk.

nem dühöngök többet, csak azért írtam, mert ebből talán világos, hogy mi az én alapállásom az egész "közéletiséghez". a színházban általában nem jól tűröm a konkrét politizálást, és megértem azokat, akik óvatosak a kártya-ügyben is.
ezért javasoltam, hogy kis videókból rakjunk össze egy virtuális magyarkártyás-világot, ami legfeljebb párhuzamos a gárdával. engem a dolog ostobasága érdekel, az eredendő szándék, és az a bornírt forma, amit a mi kultúránkban talál magának. a humortalanság.
én eddig mennék a dologban, de mindenki beleteheti a magáét a kis videókban. úgy képzeltem, a kártya-klub afféle "ernyőszervezet" lehetne a "sejtek" fölött.

amúgy meg, hogy ki mit vesz le, és hogyan reagál, az szinte beláthatatlan. annál inkább, minél konkrétabban politizálunk. és szerintem, minél „dadább”, annál jobban behúz a csőbe.
Hofinak annyiban könnyű volt szakmailag és közönségreakciókban, hogy volt rendszer. "mindenki röhögött" -- ahogy Süsü írja. el tudunk ma egy ilyet képzelni?
(Aschert többször hallottam keseregni azon, hogy milyen könnyű is volt jó színházat csinálni a prés alatt, és hogy most a rendszerváltás után merre tovább. És hát nem vagyok meggyőződve arról, hogy akár a Katona, akár Kaposvár igazán megtalálta volna azóta azt, hogy miről és kinek kellene a színháznak szólnia.)

próbálok nem elméletezni, de ezt még leírom: egy dráma elvileg úgy hat, hogy a néző ráismer egy helyzetre, állapotra, a szereplőkkel, a „hősökkel” személyesen azonosulva, stbstb.
közéleti színházunkban nekem bőven elég lenne, ha bevillanna neki, hogy „ezek” volnánk „MI”? ha csak gyanú ébredne, hogy (tetszik, nem tetszik), köze van ahhoz az agyatlansághoz, amit lát. vagyis nem ítélni, és főleg nem azonosítani (hogy te „ez” vagy), hanem azt piszkálni, hogy szerinte, neki mi a „MI”.

schilling 2007.09.10. 22:04:20

Hogy a nézők nevessenek valamin, viccesnek kell találniuk azt, ez pedig csak akkor érhető el, ha azt a valamit nevetségessé tesszük előttük. Ez véleményt feltételez, ami nem feltétlenül ítélet, még kevésbé a jelenség megszűntetésére tett szándék. A nevetés pótszer is lehet akár, megszabadulás valami lelki görcstől, esetleg félelemtől (Arisztophanész, Shakespeare, Moliere,,,,, Hofi). A probléma magja manapság, hogy a szellemi erőtér (jól hangzik) polarizálódása csodálatosan kiütötte az öniróniára való hajlamot (a sok kis gondolat, hogy nagynak látszék, falat épít, kegyelmet nem ismer, védi bástyáit rendületlenül), s az erőszakos válaszreakcióktól való félelemet ültette a helyére, ami most éppen mindnyájunkat gúzsbaköt. No mercy, semmi lazulás, hacsak a piától szét nem kokszolt testek látványát nem nevezzük annak. Ha a felkínált játék áttételes, költői, ravasz, szellemes, nem konkrét emberek szellemi színvonalát minősíti, pusztán rákérdez egy általános jelenségre (pl.: mit jelent a hazaszeretet, a honvágy, a honderű, mit tesz magyarnak lenni - ki tudja) de semmiképpen sem primér ítéletalkotás, beszólás, tűntető jellegű kirohanás, akkor meglepő lehet. Hiszen az utcán csatangoló emberek nagy része félelmének épp az az alapja, amiről mi itt polemizálunk: kimondhatjuk-e amit gondolunk, anélkül, hogy lebasznának érte (17 évvel a rendszerváltás után!). Ha azt tudjuk csak kimondani, hogy MG szar, akkor nem tettünk semmit. Ha azt, hogy ha a Magyar Gárdának nem is, de a Magyar Kártyának szívesen lennék tagja, talán. Na, de mi az a Magyar Kártya?

fancsikai 2007.09.10. 23:04:00

ide szúrnék egy linket, igen tárgyilagos módon, nem biztos, hogy előreviszi az ügyet, de lehet, hogy valakinek inspiráló. ez egy húzott, szerkesztett jegyzőkönyv a fővárosi közgyűlés MG-vel kapcsolatos üléséről, (szinte színpadra íródott szöveg)

www.es.hu/pd/display.asp?channel=PUBLICISZTIKA0736&article=2007-0909-2011-20YRAB

(ja és Hofi videók/hangfelvételek dögivel vannak a youtubeon)

egri bálint 2007.09.11. 19:28:36

na, hát akkor én meg ajánlanék. a színház c. folyóirat augusztusi számában a német és az orosz dokumentarista színházról szóló cikkek nagyon felkeltették az érdeklődésemet.

süsüvel annyiban vitatkoznék(nem tudom, hogy valóban ellentmond-e az én állításom az övének), hogy számomra nem az a fontos, hogy egy színházi előadással mi véleménnyezzünk egy történést, hanem az, hogy az azt megnéző emberek nyilvánítsanak véleményt a dologgal kapcsolatban. ezt nem úgy képzelem, hogy: "aki egyetért a magyar gárdával az üljön át a nézőtér jobbszélére, aki elhatárolódik tőle, az jobbközéptől balszélig foglalhat helyet...", elég, ha gondolkodni kezd.

példaként a thomas irmer-tanulmányban bemutatott Q-A Questions and Answers c. előadást tudnám hozni. az előadás nem alkot véleményt - dokumentarista, de arra készteti a nézőket, hogy a véleményüket fölülvizsgálják: jó, hogy így gondolom? lehet, hogy nincs igazam?

mindez a peti által ajánlott fővárosi közgyűlésen rögzített jegyzőkönyv olvasása közben jutott eszembe, no meg a kommentárja, miszerint szinte színpadra íródott szöveg. vagyis tényleg kell-e színpadra ÍRNI egy szöveget, vagy elég az is, ha annyit mondunk: már van egy szöveg, és azt mondjuk el.

itt van a három cikk:

német dokuszínház:
www.lap.szinhaz.hu/index.php?id=1209&cid=27130

orosz dokuszínház:
www.lap.szinhaz.hu/index.php?id=1209&cid=27131

verbatim technika:
www.lap.szinhaz.hu/index.php?id=1209&cid=27132

kovács dani 2007.09.11. 20:05:19

igen, nagyjából azt akartam írni, amit Süsü. az apátia és a melldöngetés egymást erősíti, és közben elveszi a reflexió lehetőségét.

attól tartok, hogy ha hetvenen akarjuk kitalálni, hogy mi az a magyar kártya, akkor az túlmutat egy zárt idejű akción: azzá kéne válnunk.
ez egy út, bár többségünk nem mutat rá hajlandóságot. marad egy tág formai keret, a három lapos egyenruha stb.

hogy nekem miről szól a magyar kártya?
hogy nem merünk kicsik lenni. hogy élvezhetetlen az, amik vagyunk, mert százévek óta mást illik gondolni magunkról, mint ami van. a körlada, pl.
a "jobb érzésűek" kijelentkeznek a magyar nemzetből, a frusztráltabbja meg tovább fújja a lasztit.
konkrétabban: önmagunktól meghatottan, áhítattal tenni a népért, a lényeg, hogy blőd legyen, giccses legyen, demagóg legyen az, ami mehetne egészségesen is. kis filmhíradókra gondoltam, az ötvenes éve stílusában.

(nem tudom, ide tartozik-e: úgy két hete volt a Budaörs Napok, (itt lakom), órákig csámborogtam a tömegben, szívfájdító volt látni, hogy többezer ember eljön egy krumplicukros-bergendis-aerobic-bemutatós-olcsósopronis rendezvényre, hogy aztán savanyú pofával ácsogogjon , és fikázza a tűzijátékot. kivétel: a 10 év alattiak, a csavargók, a részegek és a cigányok. a magyar nép nem ereszkedik le odáig, hogy jól érezze magát. a megejtő az volt, hogy mégis ott maradtak, és makacsul vártak, vártak valamit. az egész tömeg. nem tudom, mi vagy mennyi kellett volna ahhoz, hogy átszakadjon ez a merev póz.)

kovács dani 2007.09.11. 20:29:54

Peti írta nekem, hogy az elárasztott rakparton a vízből kiálló padokon lehetne vmi csinálni. nekem az jutott eszembe, hogy a kártyisták önkéntes közmunkában segíthetnék az ár levonulását úgy, hogy a padokon állva lapátokkal árirányban evezve gyorsítják a víz folyását. Vagy a Duna közepe felé terelnék a vizet, inkább ott legyen púpos, mint hogy a rakparton folyjon. Jó, ez már Bolond Istók, de nekem belefér. Aki benne van, JELENTKEZZEN, mert mindjárt levonul az árvíz.


Bálint, én konkrétan arra is gondoltam, hogy kis "Tarlós" "John" stb táblácskákkal a nyakunkban, kb civilből felolvashatnánk egy téren a szöveget, amit Peti tett fel. az egész ügy már nem olyan aktuális, de maga ahogy a dolgok mennek, az olyan kisstílű és piti, hogy ezért megérné. mit gondolsz?

schilling 2007.09.11. 21:28:32

Duna terelés szerintem nagyon komoly lenne. Akár meg is lehetne állítani a folyást. Emlékeztek az amerikai arcokra, akik a mozi előtt táncoltak? Hát ez az. Bolond Istók és társulata.

kovacsjnapsugar 2007.09.11. 23:04:36

Dani!én bár magyar kártyától függetlenül, de bármikor lapátolom a Dunát!értesíts az akcióról, figyelem a blogot!

kovacsjnapsugar 2007.09.11. 23:07:25

ja és igen, hol az a rakpartrész, ahol sokan járnak? nekem egy sem jut eszembe.

Cami 2007.09.11. 23:27:16

Én is lapotolnám a Dunát, de holnap 21ezni tanulunk Pistivel az Astorián. Holnapután? Azaz csütörtök? Vagy addigra már mindet visszalapátoljátok?

fancsikai 2007.09.12. 00:15:38

namost a duna holnap tetőzik elvileg, úgyhogy a padok szerintem még most tűnnek el, és kb. csütörtökre előjönnek megint. de persze ahhoz se kell ragaszkodni, csak tetszett a sok piros fapad félig a vízben. hogy hol járnak sokan?
az árvíz alatt a parlament és a jászai között szoktak nézelődni az emberek, de mi ezt elsősorban youtube videónak terveztük, ezzel nem kalkuláltunk eddig. de persze lehetne többet is. holnap helyszínelünk, és szerintem csütörtökön kéne akciózni.

fancsikai 2007.09.12. 00:23:24

na nem csak linkelgetni akarok itt, de van még egy, ez csak egy rövid hír, amit már felvetettem egy megbeszélésen is:

Kárpát Kommandó: Baloldali gárda alakult a Várban

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9167466

ebben megvan ugyan az irónia, de nyilván komoly állásfoglalás is. csak azért, hogy lássuk, volt/van ilyen "válasz" is, és mi talán nem ilyet szeretnénk...

varadyzsuzsi 2007.09.12. 00:41:55

Abszolut jövök lapátolni!
Szuper!
Vagy az is tetszene, ha sokan ott állnánk és egy nagy vita lenne arról, hogy oda/vissza/befele/kifele lapátoljunk. Némelyek tüntetően el(ki)vonulhatnának, amíg a másik táborból beszél valaki. valaki persze arról is beszélhetne, hogy neki ne mondják meg, hogy hogyan lapátoljon. És tetszene, ha valaki közben belefulladna. Esetleg a Duna két oldalán két ellentmondó akció, kommunikációs kísérlet , mobilozás, átkiabálás, avagy - ők vajon mit csinálnak? akkor mi csináljuk az ellenkezőjét.
egyre kevésbé tudom, mi az a magyar kártya. gondolkozom. Ha ez az, akkor tudnunk kell, hogy ez magyar víz-e vagy nyugati kizsákmányolók importja. Az első esetben érdemes lehet palackozni és hungaricumként árusítani ott a parton.

varadyzsuzsi 2007.09.12. 00:48:18

asszem ezt túlpörögtem. bocs.

kovács dani 2007.09.12. 03:15:57

no ez tök jó, hogy gyűlünk, akkor holnap terepfelmérünk Petivel, vmikor du., ha valaki nagyon ráér és jönne, hívjon. aztán elvileg akció csütörtökön. Zsuzsi, a magyar dunavíz mindenképp jöhet, ha lesz kamera nyilatkozz vagy mittomén.
a palackozással apaszthatjuk (dupla haszon), és visszaexportáljuk németbe mint hungarikumot, itt már magyar, szent hazánkat hosta habja.
vagy: állítsuk meg a szlovák vízimportot!!! vízdömpinget!!! fordítsuk vissza!

kovacsjnapsugar 2007.09.12. 13:37:27

nekem csüt.3óra körül lenne jó.nap

egri bálint 2007.09.12. 13:58:52

zsuzsi! dani!
nem tudom... de én ezt elég erős nemzetközi politikai állásfoglalásnak -sőt! tüntetésnek tartom...
és semmi kártyaszerű nincsen benne...
borzasztó jó ötletek ezek egy politikai kabaréműsorba! hofi kapva kapna mindegyiken.
ez ott - bár érezhető a humor, és az irónia - nem jelent reflektálást a magyar gárda megalakulására.
az ötleteitekről beugrik még tóthferi magyar-szövege is, amit közösen végülis elvetettünk, mert nem tartottuk illőnek a magyar kártyához.
a lapátolás önmagában elég jó ötlet, de én csak úgy tudom elképzelni, hogy egy parancsnok vezényel: HÚZD! HÚZD!
így könnyebben tudják beasszociálni a magyar gárdát.
zsuzsi, a te ötleted egy paródia a magyarkodásról. arról, hogy minden ami import, az gáz. és ez tök jó. és én is benne lennék, ha ott tudnék lenni csütörtökön. de a magyar kártyához napsihoz hasonlóan én sem tudom kötni.

egyre nagyobb problémának érzem a demokratikus szerveződését a csoportnak, zsuzsi és botond első körös magyar kártya-ötletéből mostanra valami teljesen szétforgácsolódott, szétesett kompromisszumos massza született, mert arra törekedtünk, hogy megtaláljuk a legkisebb közös többszöröst, ami nekem jó ötletnek tűnt, de a valódi üzeneteket így milliószor nehezebb megtalálni. ezúton adom le a szavazatomat a projektfelelősökhöz köthető rendszerhez. egy ötlet van, egy ötletgazda, és a megvalósítók. ha pedig valaki nem tud az ötlete mellé elég tagot toborozni, megbukott az ötlete.

dani, gondolkozzunk ezen a verbatim dolgon, én nem felolvasást képzeltem el, hanem pontos szövegtanulást. megpróbálom közben megszerezni a jegyzőkönyv teljes szövegét!

Cami 2007.09.12. 14:15:55

Mi Pistivel szombaton fél tízkor találkozunk a Vas utcában, és tízre kicipelünk egy asztalt és négy kempingszéket a Blahára. A terv az, hogy hárman vagyunk (jön valaki harmadiknak?), és kell egy negyedik, hogy zsírozhassunk. Szóval embereket megpróbálunk leültetni az asztalunkhoz (egyszerre egyet), hogy játsszanak velünk. Hogy miért? Mert szeptember 22-én lesz a Magyar Kártya avatása, és szeretnénk méltó tagjai lenni, ezért gyakorolnunk kell, hogy addigra minél zsírabbul zsírozzunk.

Tóthferi 2007.09.12. 15:17:59

Kártyisták!

Naakkor.
Kártyaosztás: 2007.09.14. reggel 8 óra, Blaha Lujza tér.
Találkozó előtte: 3/4 8, Vas u.
Minden résztvevő önköltségen vesz min. 2 pakli magyarkártyát (kb. 2x200ft a 100 ft-os boltban), persze többet is lehet, ha van pénze.
Ezzel érkezik, a Vas. u-ban felragasztjuk a kártyákra a Pali által szállított Stickereket, amin az áll: "www.magyarkartya.googlepages.com", majd ki a térre, ahonnan némi osztogatás után, irányt válts! és tovább Astoria, Ferenciek, Moszkva, stb. (rendelkezésre álló paklik számától függ.).
A fent említett oldal tartalma (ma estétől él):
felső sávban a 4 Ász képileg,
alatta felirat: Magyar Kártya,
alatta felirat: 2007. szeptember 22. Kazinczy u. és Király u. sarok.
alatta: Egy real-time visszaszámláló, nagy méretben, mely azt jelzi, hogy mennyi a hátralévő idő a 22-i avatásig (a számláló bármikor módosítható, a fix óra-perc időponthoz képest).
(ilyen count-down volt a Gárdisták oldalán amíg fel nem avatódtak.)

javaslat:
minden létrejövő projektben jelenjen meg (jól láthatóan!) a "www.magyarkartya.googlepages.com" felirat.
így is össze tudnak a 22-i avatásra kapcsolódni a projektek + mindenki aki esetleg eljön, más úton (perf.-on keresztül) jutott el oda, de közösen lesznek részesei egy perf.-nak.

kérdés: lehet a vízlapátolás csütörtökön 14 és 18 óra között?

fancsikai 2007.09.12. 16:59:54

Feri! én is a 14-18ig időpontot javasolnám, feltehetőleg hasonló okok miatt :) (az én esetemben, mondjuk van kompromisszum lehetőség), de pártolnám.

kovács dani 2007.09.12. 19:44:09

DUNAREKESZTŐK! LAPÁTOLÓK!
találkozunk holnap, azaz CSÜT FÉL+-KOR a 2-es villamos Roosevelt téri megállójában, ez a Lánchídnál van. Peti volt terepszemlén, a víz rohamosan apad, a padok már alig vannak vízben, lehet, hogy beljebb kell mászni vmire. én legalábbis azt tartanám (pl képileg) színvonalnak, ha a vízben állnánk mintha egy csónakon vagy vmin, vö árvízi hajós, nem pedig a partról bénáznánk. de lehet a parton is bátorítani, demonstrálni, stb.

aki jön HOZZON lapátszerűséget, lehet lapát, hólapát, szemetes lapát (rikító színű), evezőlapát, homokozólapát (azért az ötcentist ami befér a kistáskába, megúszásnak vesszük), akár ásó, kapa is, kártyát meg kétoldalú ragasztót veszek én holnap, majd összedobjuk a pénzt. vagy akinek van, szóljon, mert akkor nem veszek.
RUHÁZAT: szabad akarat, de szerintem jó, ha kicsit gátvédőre vesszük: ha van, keki oldalzsebes gatya, egyszínű póló, vmi sapka. mindenesetre olyan, ami feltűrhető-lespiccelhető (váltóruha?)

Bálint, örülnék-nénk, ha jönnél, szerintem tök belefér a magyar kártyába a dolog, ha olvastad amit feljebb írtam, aszerint mindenképp. a magyarkodás-paródia meg azt hiszem, nem hogy nem zárható ki a MG kapcsán, de anélkül nemtom miről szólhatna. és ez még elég szoftos.
miután úgyis elsősorban a kisfilm a cél, felvehetünk sokféle anyagot. tal fél3, ott megbeszéljük, mi a legkisebb közös többszörös, ami meg a projektfelelőst illeti, legyen az, hogy mondjuk Peti meg én elővezetjük, hogy mire gondoltunk, ez legyen a vitaalap.

Tarr Feri 2007.09.12. 20:04:35

Egy dolog még nyomja a lelkem a Magyar kártya-akció kapcsán. Hogy végül a film felülírta a színházat. Az vált végcéllá, ami értelmet ad. A színház fölé lett ezáltal téve. És ez valószínűleg rugalamtlanság a részemről, de praktikusan közelítve azt is érzem, hogy túl kicsi az esélye, hogy valaki kapjon egy kártyát és utána rátaláljon a youtube-on a filmre. Még, ha a kártyán rajta is van hol keresse.. Nem valószínű, hogy többször is elnéz oda.
Morgást abbahgytam

Cami 2007.09.12. 21:51:48

Szerintetek még négy és öt közt is lesztek? Csak mert négyig próbálok, de aztán...

Tóthferi 2007.09.12. 23:36:08

helyesbítek:
magyarkartya.googlepages.com
(azaz www nélkül).

fancsikai 2007.09.12. 23:53:12

szerintem, ha 4után tudsz jönni, cami, akkor gyere, legfeljebb előtte csörgess meg valakit a biztonság kedvéért. ez vonatkozik mindenkire, akinek a fél3 korai

Feri: nem hinném, hogy mondjuk "a film felülírta volna a színházat" csak van egy olyan ötlet, ami elsősorban erre született, de több akció fut párhuzamosan (most épp 3) és ezekből ez csak egy. a 22-i avatást megelőző projektek közé - úgy egyeztünk meg - iktathatunk ilyet is.

(ha erre jársz Bocky, és pesten vagy, gyerre mindenképp, akár fényképezőgéppel együtt!!)

varadyzsuzsi 2007.09.13. 00:27:25

HOZ VALAKI KAMERÁT?
Nagyon jó lenne.

kovács dani 2007.09.13. 03:01:06

bocs, úgy látom, épp a fél 3 azaz HÁROM maradt le, elgépeltem a shift miatt (3+shift=+). rafináltabbak kibogarászhatták később a szövegből vagy Petiéből. Éberség!

Feri: gyere, csináljuk, aztán majd elsül vhogy. egy forgatás is lehet "akció"!

ha vki tud, hozzon transzparensnek való kartont, filcet, erre jöhetne a pali-féle net-cím. vagy utólag vége-főcímben?

CsillagBott 2007.09.13. 16:24:50

Sziasztok!
Örömmel jelentem, hogy ma lesz az első kis gyűlés itt Kaposváron az MG-ügyben. Este 8 Csokonai, ha valaki erre járna.: )
Hogy mi lesz, hogy lesz, arról még lövésünk sincs, de bevontuk az új osztályt is. Eddig, és továbbra is igen nehezített bennünket az évkezdés, beköltözés stb., de talán ma már történik is valami, amiről természetesen tájékoztatunk titteket, többiek. A Duna-lapátoláshoz csak annyit, hogy nagyon tetszik, lélekben ott leszek/voltam. És hogy nekem pl. mi a Magyar Kártya. Már sokminden elhangzott, úgyhogy inkább felsorolás-szerűen: a magyarsággal való (színházi!) játék; elgondolkodtatás (magamat és másokat); megmutatni, hogy nekem is van (és kell lennie) véleményem, és azt merem vállalni, csak éppen én így tudom és akarom kifejezni magam (színház/összművészet), és mert aktuális vélemény nélkül nincs vita, nincs kommunikáció, lószar sincs. Továbbá megmutatni azt, és játszani vele, hogy milyen sok a diferansz (ejtsd franciásan) diferansz - lásd: Derrida ide vonatkozó munkái. Pardon. : )
Pl. MG és MK - csak egy betű a különbség, "eltolás", és hát valami ilyesmi a művészet, egy másik valóság, amiben sokkal többet kipróbálhatunk, gondolkodhatunk, minthogy teszem azt: kimegyek a főtérre, oszt elordítom, hogy "A magyarkártyaSzar!" És aki teljesen összezavarodott már attól, hogy politizálás vagy sem, annak azt javaslom, hogy tekintse az egész MG-témát témának, a "művészet" nyersanyagának, mert hát ennél összetettebbet és kihívással kecsegtetőt... Mellesleg véleményt nyílvánítani így! érdekesebb, mint a sarokban megbújva suttogva fikázni. És bár bonyolult kérdés, nem akarok sarkítani, de a közös pontban azt hiszem megegyezhetünk: nem szeretjük a nácikat! stbstb.
Ha kissé zavaros voltam, bocsánat, sietve és talán nem mindent végiggondolva írtam most mindezt. puszesz

Cami 2007.09.13. 18:52:51

Na, mi volt? Nem tudtam jönni, mert végül hatig próbáltunk. De minden részlet érdekel!

fancsikai 2007.09.13. 22:43:02

Cami! nem jöttél, úgyhogy el se kezdtük. köszi, hogy ennyibe veszed mások munkáját!

najó, vicc volt. bocs. :)
megvolt, hogy milyen, meg a részletek majd kiderülnek a kisfilmből, még mi sem tudjuk.

fancsikai 2007.09.13. 22:46:13

"És aki teljesen összezavarodott már attól, hogy politizálás vagy sem, annak azt javaslom, hogy tekintse az egész MG-témát témának, a "művészet" nyersanyagának" - ezzel egyetértek Botond, én is ezt akartam mondani. és nagyon jó, hogy összetrombitáljátok a kaposvári frontot is (megkockáztatom, hogy többen is lesztek, mint mi itt pesten) és majd számoljatok be, mire jutottatok!

egri bálint 2007.09.14. 12:50:23

közös beszélgetés után (10-15 fővel, köztük elsősök, másodikosok, és harmadikosok) a mai napon készül egy darab youtubevideó (a négy ász ászok-sört iszik), szombaton további brainstorming, jövő héten további youtube-videók projektfelelősökkel. ezt sikerült egyelőre. palkón keresztül folyik az elsősök tájékoztatása, és a lelkesek, érdeklődök bevonása a közös gondolkodásba. réti adrienn is itt volt a megbeszélésen, és pisti is a városban volt. kellemes meglepetések :) szuper.

Cami 2007.09.14. 13:23:01

Kikanégyászok?

egri bálint 2007.09.14. 16:24:51

a videót felvettük, digitalizált változatot igyekezzük elkészíteni, egyelőre kábelproblémák végett nem sikerül.
a négy ász: téby zita, székely rozi, lovas rozi, decsi edit. a kárpáti fivérek, mint lekes nézők: makk hetes(palkó), stüszi vadász(pisti), tapsolnak a végén.

a következő terv, valami szuper kis flashmob lenne kaposvár főterén. ez a jövő hét zenéje.

beszámolókat kérünk! beszámolókat a lapátolásról, satöbbi!

Cami 2007.09.14. 23:28:50

A Tóth Ferivel tervezett szóró(kártya)lap-osztogatás ma reggel érdeklődés hiányában elmaradt/elnapoltuk. Igazából az volt a fő probléma, hogy nem érkeztek meg a stickerek, amiket a kártyalapokra föl akartunk ragasztani. Pedig Vivi is kicipelte már a kamerát a Blahára, és Ferkónál volt sok-sok pakli szétszórandó kártya... (Lehet, hogy a reggel háromnegyed nyolcas időpont volt a probléma? Pedig olyan szépen sütött a nap...) Folyt. köv.

varadyzsuzsi 2007.09.15. 00:28:15

lapátolás mesében én vagyok a ludas. A cucc megvolt, videó is készült, holnap igyekszem összehozni egy beszámolót.

kovács dani 2007.09.15. 00:47:24

szia Peti, sikerül a bedigizés vagy mi? azért szólj ha vágod!

kaposvári szekciónak üdv, forró ölelés. amikor lapátoltunk, kialakult némi protokoll, leírom, hátha teccik, ha használtok vmit belőle, esetleg mozgalmibb a dolog.
ugye a rangjelzés, vagyis a három ugyanolyan kártya két felkarra és szív fölé ragasztva az alap. aztán: tisztelgés: kezed kb arcod előtt, (könyök lent, nem oldalt), tenyered arcod felé, négy ujj (hüvelyk nem) kinyújtva, =kártyalapokat ahogy tartod. mi pl lefokoztuk Mikit, mert beleejtette a szolgálati lapátját (egy teaszűrőt) a vízbe, így lett zöld tizesből kilences. a munkadal helyett ütemes "pak-li, pak-li, ..." kiáltásokat hallattunk. amúgy ez egy rövidítés, de titkos, így nem írhatom meg egy blogon.

fancsikai 2007.09.15. 12:11:11

szia Dani!
találkoztam Vivivel, úgy néz ki vele vágjuk, és nála értelemszerűen minden technikai felszerelés is megvan.

varadyzsuzsi 2007.09.15. 16:33:27

A Dunánál -címmel írtam beszámolót a lapátolásról. A jegyzőkönyvek között olvasható.

karppisti 2007.09.15. 19:26:48

Húamindenit, valahára sikerült ez a kettéaszott regisztráció. No, akkor be is számolnék mai kis akciónkról, a Zsírról, amit Camival és Boross Martinnal követtünk el a Blaha Lujza téren. Mivel egyikőnk sem sem ismert - ezidáig - egyetlen magyarkártyajátékot sem, s ha jól értesültünk, a zsírozás az, amihez legalább négy ember szükséges, elsőként tanítót kellett találnunk. Azonnal kíszúrta asztalunkat Bandi és Levente, a két hajléktalan. Ők lettek mestereink. Ettől a pillanattól, mintegy két órán keresztül, szinte nem volt pillanat, hogy ne ült volna valaki az asztalunknál. Furcsamód, vették a lapot. Nem igazán érdekelte őket, hogy kik, mik, miért vagyunk, örültek, hogy játszhatnak. Elmondtuk a 22-i avatást és szórólapoztuk a googlepages-es oldalt. Az utolsó, három fős csapattal való makaózás lett felvéve. Nem túl nagy, de jól vágható anyag. Az egyik fazon kiselőadást tart a magyar kártyáról. (lapok száma, erősségük stb.) Kulcsmondatok hangoznak el! Ímé az általánosságok, sajna most lépnem, a személyes tapasztalatokról legközelebb.

bányaimiki 2007.09.18. 23:39:23

Hello,
ne haragudjatok, lehet hogy én vagyok a hülye, és már mindenki tudja, de hánykor is lesz szombaton ez a dolog?!(jó lenne délelőtt)
ciao

CsillagBott 2007.09.19. 10:39:10

Csatlakozom Mikihez. Kedves Bp.-iek, mondjatok egy időpontot, bár én inkább délutánt preferálnék.
üdv

fancsikai 2007.09.19. 15:46:44

hát igen...követeljük, hogy a projektfelelős (ki is az?) nyilatkozzon meg (ParancsrA, Kérdés nélkül, stbstb.)
egyébként a googlepages-es lapon látható visszaszámláló szerint, úgy tizenegy-dél körül kell lennie, ha ez jelent valamit...

Cami 2007.09.20. 20:46:45

Péntek este meg nem ártana összegyűlni a Keretben, hogy tisztázzuk, mi is fog történni szombaton. Sajnos az avatáson nem tudok majd ott lenni, hacsak nem este hét után lesz, mert reggel tíztől hétig próbálok. Más: Peti, megkaptad a szórólapozásunk videó anyagát? Elvileg Martinnál volt/van. Szóval mit és mikor?

karppisti 2007.09.21. 00:17:12

Nem vágyam, hogy felelősködjek, annyit nem feccöltem az ügybe, ám itt egy lehetséges időpont, amit Danival fundáltunk ki, Botond unszlására, szóval,

MAGYARKÁRTYA AVATÁS ELŐTTI TALÁLKOZÓ SZOMBATON, FÉL 12-KOR, A KIRÁLY- ÉS A KAZINCZY UTCA SARKÁN. 12-KOR KEZDJÜK A CEREMÓNIÁT.

Mindenkire három darab kártya lesz ragasztva, ugyanabból a figurából.
Aki csak tud, hozzon kártyát! Vivit értesitse valaki. Ha sokatoknak necces ez az időpont, jelezzétek, s akkor változtatunk. Jóccakát

fancsikai 2007.09.21. 00:40:47

én is ilyesmi időpontra gondoltam, szerintem, terjesszük egymás között, ahogy tudjuk. Vivinek már szóltam, de ő nem fog tudni jönni szombaton, nem lesz a városban. ha valaki szívesen kamerázik, az jó lenne, de ha nem, akkor én megcsinálom.

RobertJuli 2007.09.22. 12:58:59

Udv minden Kartyistanak az imperialista nyugatrol, hajra, izgatottam varom majd a beszamolot az akciorol.
Egy Franciahonba szakadt magyar
süti beállítások módosítása